Ce este ambrotipia? Interviu cu Ștefan Dinu de la Allkimik
Allkimik este un atelier de fotografie alternativă, unde Ștefan Dinu și Alex Spineanu lucrează cu tehnici de fotografie clasică și alternativă. Una dintre tehnicile care fac din Allkimik un atelier special este ambrotipia, o tehnică veche de 150 de ani. Pentru realizarea unei fotografii în această tehnică, expunerea este de minimum 10 secunde, ceea ce înseamnă că un vizitator al atelierului, care vine aici pentru un portret, va trebui să stea nemișcat o vreme. În ciuda aparentului disconfort, portretul final va fi poate cea mai veridică imagine transpusă în fotografie, deoarece acele 10 secunde de nemișcare reușesc să creeze o
Inside Out
O expoziţie care documentează stimulii estetici ai încarceraţilor În data de 11 Octombrie 2019, în cadrul Noaptea Albă a Galeriilor, în BNAC s-a desfăşurat expoziţia de grup Inside Out, curatoriată de Thoth Julay. Conceptul expoziţional a pornit de la Arta în închisoare, o subcultură care în acest caz a documentat vizual dinamica încarcerării. E cunoscut rolul terapeutic al artei în închisoare, care reuşeşte să elibereze deţinutul de limitele fizice ale noului spaţiu în care locuieşte. Astfel, treisprezece artişti şi-au imaginat încarcerarea apelând la medii de exprimare diverse (performance, pictură, colaj pe hârtie, tatuaj etc.), dar şi la teme şi simboluri variate, incluzând
Arta ca terapie
Într-o lume în care ne personalizăm fiecare alegere și relație, v-ați gândit că puteți avea o relație și cu arta? Sau vă conectați cu arta doar în momentul în care puneți vreun muzeu pe lista lucrurilor de făcut în city-break însă, de fiecare dată simțiți că ieșiți de acolo întrebându-vă oare ce era de văzut și de înțeles și de aici? Așadar, pe bună dreptate, cum să avem o relație cu arta dacă credem că arta nu aparține vieții de zi cu zi? Până în secolul al XVIII lea arta era dedicată persoanelor din înalta societate; ei erau cei care comandau
Ce presupune vizitarea unei expoziţii de artă?
Fenomenul galeriilor de artă este din ce în ce mai dinamic. Tot mai multe persoane explorează dimensiunea artei vizuale şi manifestă interes pentru artişti şi expoziţiile lor. Totuşi, din cauză că galeriile de artă au fost mult timp un refugiu pentru artişti mai degrabă decât un centru de interes pentru publicul larg, expoziţiile au încă un handicap în ceea ce priveşte percepţia oamenilor asupra a ce înseamnă participarea la o expoziţie: vestimentaţie, conduită etc. Arta trebuie experimentată în viaţa reală, nefiind de ajuns simpla explorare a lucrărilor de artă în online. Asta face ca galeriile să fie cel mai bun loc
Arta de a colecţiona artă
A colecţiona artă pare adesea un capriciu, o investiţie pe care numai persoanele cu un anumit statut financiar o pot realiza. Cu toate acestea, galeriile de artă şi siteurile artiştilor dovedesc din ce în ce mai des că în România se cumpără artă, iar publicul care valorifică aceste lucrări este cât se poate de divers. De aceea, am vorbit cu Alin Comşa despre diferenţele dintre a cumpăra şi a colecţiona artă, despre necesitatea şi motivele din spatele achiziţiilor. Alin Comşa este director al Institutului de Management al Artei în cadrul Artmark şi de zece ani dezvoltă o serie de cursuri